SBP oh SBP...part 1

Sunday, March 20, 2011 aramisz ``^_^ 3 Comments

for two days im totally mentally and physically exhausted..going for marketing which is i dont have any idea at all...huhuhuh blasah je babe... asal boleh je...

tapi sebenarnye saye bukan nak cerite sangat pasal keje luar saya tu.... tapi nak cite pasal gelagat orang yang saya dok peratikan...

apekess???

tau tak SBP? kalo tanya pada cikgu-cikgu sure derang tau laa SBP tu ape..haha SBP stand for SEKOLAH BERASRAMA PENUH, makne nye sekolah untuk budak-budak pandai laa. sekolah yang menjadi harapan cikgu2 untuk anak derang dpat belaja... heh!

ekceli da lama dah cik ara perati budak-budak dari sekolah pandai nih, sejak time cik ara skolah dulu...sampai masuk dip...then sampai abes degree...seterusnya smpai laa guwa keje skang nih
(hermmm lama kan....)

dari sudut pemerhatian cik ara laa kan, terdapat beberapa persamaan bagi budak-budak SBP nih....
pertama: muke budak SBP sangat bole di kenali
hehe kalo korang tgok muke budak-budak pandai ni sangat laa boleh di cam, bg cik ara laa....skali imbas je bleh kenal. dengan kata lain, muka derang ni ade muke2 style belagak sket...

kedua: style becakap
haa ni pon boleh tgok gak laa... budak2 SBP ni memang dari dulu sampai laa ni, derang nye style becakap mmg tanak kalah punye laa...

ketiga: look down to others
haaa ni sangat x leh blah... hahaha x percaya? oh saya tak nafikan yang budak-budak SBP akan bangkang habes2 kalo katekan yang derang ni memandang rendah pada org lain, mesti derang akan cakap, " mane ade...kitorg biasa je...." "kitorg ramai je kawan org biasa" and bla...bla...
tapi pada hakikatnya...
oh! saya igt lagi masa saya menjadi pelajar kolej...well kolej laa katakan... mind org2 Mesia ni beranggapan, kalo masuk kolej tu kire mmg tak pandai laa... as a ex-skolah berasrama sy ade sorang kawan yg begitu malu bile nak memperkenalkan saya pada kawan2 universiti nye....dia slalu akan cakap gini apabila saya menyertai beliau keluar dgn rakan2 beliau yang terdiri daripada budak U awam
"eh ko kolej ape namenye weh... "grrr sedangkan aku kawan ngan dia 8 thn lama nya... tp bile dia kenal kan aku pd kawan2 dia... punye laa dia malu nak ckp, yg aku ni seorang kawan yg hanya blaja di sebuah kolej swasta....

satu lg... saya penah memberitahu seorang kwn SBP sy yang sy ske tgok tv channel 9... u know what she said... channel 9 ni di buat untuk orang-orang kampong yang tahap education yang agak rendah....

sy juge pernah bekerja di Cybercafe pada satu ketika dulu,yg selalu di kunjungi pelajar2 sekolah berasrama penuh yang sangat terkemuka di Malaysia, di mana ia banyak melahirkan ramai tokoh2 negara.... ..tettttttttttt skolah ape...tu kena carik sendiri...

budak2 dari skolah berkenaan sangat kurang ajar dengan saya sebagai kakak CC yang bertugas. penah mereka berkata kepada sy yang budak-budak perempuan di kawasan itu tadek class... sambil menunjuk ibu jari terbalik... bapok laa blagak gile...

oh... ngantuk dah...next time sambung

You Might Also Like

3 comments:

eimah said...

ha br ble komen....aku tau skolah ape...treeeeeeeeeetttttttt aku pun menci gak ngan skolah tuh kerek gile macam bagus jek

tau takpe...derang mmg blagak tak hengat nye...mcm bagus jek

baela said...

betul2 ara..hina beno ke kite belajo kt kolej...janji TM baik menaja pelajaran aku dr deme PTPTN pon x abeh bayo lagik..hahahaha